Tots els despatxos d'advocats tenim el mateix objectiu:

Si hi ha un comú denominador en tots els despatxos d'advocats i assessors, és el seu objectiu: Rebre una compensació econòmica, després de posar a disposició del client: el seu temps i sobretot, els seus coneixements i experiència, per resoldre de la manera més breu i favorable possible, una situació crítica, prèviament plantejada i possiblement coneguda.

La diferència solen ser les formes de captació, però el resultat és el mateix. En funció del desenllaç versus el cost, el client decidirà si ha estat un bon servei i el professional s'assegués còmodament a esperar que el seu client satisfet, els recomani a dues o tres persones, quan sorgeixi la necessitat.

Si ho analitzem fredament, no difereix en absolut del 'model de captació' d'una perruqueria.

Els antics despatxos d'advocats ja és un model obsolet:

Aquest model antic hauria de canviar perquè els despatxos d'advocats, adoptin i desenvolupin una mentalitat més propera a una empresa de serveis, Implantant els seus mètodes de captació, desenvolupant una recerca (o atracció) permanent de nous clients, especialitzant els seus serveis, concentrant tots els recursos disponibles a vendre i facturar ... .etc.

«Els despatxos professionals haurien de començar a treballar com autèntiques empreses de serveis i deixar enrere vells estigmes del passat heretats de l'era pre-internet".

Tot això, sense perdre de vista, ni les formes, ni el resultat en què es presta el servei, que haurien acostar a l'excel·lència perquè siguin recomanables i la roda del negoci mai pari de girar.

Els despatxos d'advocats obligats a detectar noves necessitats:

A més, els despatxos d'advocats haurien de buscar necessitats en tots els àmbits i comprendre que han canviat les formes de captació perquè, encara que insisteixin, en la majoria de casos de vendes de serveis està demostrat que la 'porta freda' ja no funciona.

I molt menys les tàctiques reactives pròpies del gremi de seure i esperar, 'a que creixi el pèl', perquè actualment només hi ha una opció, per a tots: ficar-se al aigua a la recerca d'ones, navegar amb els millors mitjans per arribar el més alt en el mar de Google i romandre el màxim temps a la cresta.


Sobre l'autor:

Responsable de Màrqueting a Barcelona

Daniel Serrano

DiG Advocats

Linkedin