L'Agència Tributària rastreja Facebook, Twitter, Instagram ... en recerca de proves de riquesa:

La agència Tributària usarà programes informàtics que rastregen Internet a la recerca d'informació del contribuent i tindrà a diversos inspectors revisant webs, blocs i altres plataformes en línia a la recerca de signes externs de riquesa que no es corresponguin amb la renda de l'usuari.

Es revisaran i analitzaran les xarxes socials i les seves publicacions, per esbrinar el cercle de negocis del possible evasor. Entre les pàgines que vigilessin, sobretot, hi ha les d'anuncis de habitatges de lloguer i venda de cotxes.

Aquesta actuació estarà emmarcada sota el Pla de Control Tributari de la agència Tributària de 2015 que posa l'accent en 'el desplegament d'eines per a l'obtenció d'informació de les empreses a la pàgines web i xarxes socials' i en el desenvolupament de 'sistemes de detecció de frau basats en les tècniques d'anàlisi de xarxes socials'.


Sobre l'autor:

dig advocats barcelona

Carmen López

DiG Advocats

Linkedin