En els últims mesos s'ha vingut parlant molt de les reclamacions als bancs de diferents conceptes. En aquest vídeo parlarem de 3 d'ells. Reclamar la clàusula sòl, les despeses hipotecaris y l'IRPH.

Reclamar la clàusula sòl

per reclamar la clàusula sòl hem de basar-nos en la sentència de Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) el govern d'Espanya va aprovar el Reial Decret (RD) pel qual s'estableix el mecanisme de reclamació i procediment de devolució de les clàusules sòl només aplicable per a les persones físiques consumidores.

Segons el que preveu el Reial Decret (RD), ha de ser el mateix client qui sol·liciti a l'entitat financera (àlies Banc) la devolució de les quantitats cobrades indegudament o en excés, més els interessos de demora. Així el banc disposa, des del seu servei d'atenció a client, normalment centralitzat a Madrid) de fins a tres mesos després d'haver presentat la sol·licitud per donar una resposta formal a el client per escrit. (Gairebé sempre via Burofax)

Si la contestació és positiva, és a dir que el banc accepta procedir a la devolució de les quantitats, aquestes poden ser retornades en efectiu o mitjançant mesures de compensatòries les quals hauran de ser consensuades pel client i l'entitat mitjançant un acord escrit.

Si l'entitat financera, el Banc contesta de forma negativa a les pretensions de client o bé no respon després de tres mesos el client, si vol seguir endavant amb el procediment, només es pot acudir a la via judicial per reclamar.

Quant als costos de procediment judicial, aquests es componen d'honoraris de l'Advocat més procurador, que és la persona que representa la persona física davant els tràmits judicials pertinents.

Així mateix a l'tractar-se d'una persona física no hi ha cap obligació de liquidar les corresponents taxes judicials.